- Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej, jest udostępniana na wniosek.
- Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje szkoła, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku.
- Wymagane dokumenty należy dostarczyć do szkoły na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP .
- Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym) .
- Złożyć bezpośrednio w szkole w godzinach jej pracy.
- Przesłać pocztą elektroniczną na adres e-mail szkoły.
- Przesłać faksem.
- Formularz elektroniczny wniosku jest dostępny w dolnej części ekranu.
- W przypadku, gdy w związku z udostępnieniem informacji publicznej szkoła ma ponieść dodatkowe koszty związane ze sposobem udostępnienia lub z koniecznością przekształcenia informacji publicznej, można pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
- O wysokości ewentualnych opłat powiadamia się wnioskodawcę w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Udostępnienie informacji następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy, chyba, że dokona on w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia albo wycofa wniosek.
- Udostępnienie informacji publicznej na wniosek następuje w terminie 14 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.
- W sprawach skomplikowanych termin ten może być wydłużony do 2 miesięcy, o czym Wnioskodawca zostanie poinformowany odrębnym pismem.
- Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
- Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
- Poprzez pocztę tradycyjną.
- Osobiście w siedzibie szkoły.
- Pocztą elektroniczną na wskazany adres e-mail.
- Faxem.
- O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
- Załatwienie wniosku o udostępnienie informacji publicznej może przybrać postać:
- czynności materialno-technicznej, jaką jest udzielenie informacji publicznej;
- pisma informującego, że wezwany podmiot nie jest zobowiązany do udzielenia informacji, gdyż nią nie dysponuje i do jej posiadania nie jest zobowiązany,
- pisma informującego, że żądana informacja nie stanowi informacji publicznej w rozumieniu ustawy o dostępie do informacji publicznej;
- pisma informującego, że wniosek dotyczy informacji publicznej, lecz zasady i tryb dostępu do informacji objętych wnioskiem są odmiennie uregulowane w innej ustawie (istnieje odrębny tryb dostępu do żądanej informacji),
- decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej, jeśli wnioskodawca domaga się dostępu do informacji, która stanowi tajemnicę ustawowo chronioną, dotyczy sfery prywatności lub informację przetworzoną i nie występuje przesłanka szczególnie istotnego interesu publicznego w realizacji wniosku,
- decyzji o umorzeniu postępowania o udzielenie informacji publicznej, gdy wnioskodawca po zawiadomieniu go o braku możliwości zrealizowania wniosku we wskazanej formie i treści nie zmodyfikuje żądania i nadal będzie domagał się udostępnienia w pierwotnej formie, bądź nie odpowie na takie powiadomienie.
Dostęp do informacji publicznej nieudostępnionej w BIP
Ogólny opis
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz wniosku.
Sposób dostarczania dokumentów
Opłaty
Terminy i sposób załatwienia sprawy
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2018 r., poz. 1330, z późn. zm.).
Opublikował: Małgorzata Błotko
Publikacja dnia: 15.11.2019
Podpisał: Małgorzata Błotko
Publikacja dnia: 15.11.2019
Dokument z dnia: 15.11.2019
Dokument oglądany razy: 9287